“Menulis adalah nikmat termahal yang diberikan oleh Allah, ia juga sebagai perantara untuk memahami sesuatu. Tanpanya, agama tidak akan berdiri, kehidupan menjadi tidak terarah...” Qatâdah, Tafsîr al-Qurthûbî

Rabu, 25 September 2013

Huh

Sekarang aku benar-benar sendiri...
Memikul beban hati...
Tiada seorang pendengar sejati...

Kini aku merasa sendiri...
Menahan beratnya pagi...
Tiada sapa dan tawa hati...
Segalanya tenggelam dalam hampa...

Lantas hari semakin tak pagi...
Aku makin tak punya rasa...
Sendiri menyusuri hari...
Tanpa ukhuwah sapu lidi...
Aku benar-benar sendiri...
Melewati segalanya dalam tangis sepi...

Denting waktu makin menusuk mati...
Entah sampai kapan begini...
Ingin rasanya aku tidur kembali...
Melupakan sendiri dans sepi...

With tears, 
Yogyakarta, 19 Sept 2013, 17.18WIB

Tidak ada komentar:

Posting Komentar